A quick post in Swedish regarding the state we’re in…

Excuse me while I post in Swedish (for the first time ever..?) I just feel the need to express my disgust regarding the result of our recent election. I just need to let this be said…

Men skärp er för i helvete. Ursäkta uttrycket men jag ber att få ta en paus från mina privata grubblerier för att uttrycka min fasa över vad som nyligen hänt i Sverige. Givetvis syftar jag på valet. Det historiska valet där 5,7% av Sverige röstade på SD. Har jag legat i koma? Har världen plötsligt snurrat baklänges flera decennier? Är det fortfarande 2010? Bor jag ens i Sverige längre?

Läste i DN om de olika partiernas valvka. Miljöpartiet (som exempel) beställer in vegetarisk buffé för att liksom visa på att de faktiskt lever som de lär. Vet ni vad SD hade på sitt matbord? Bland annat fetaostsallad, pizza och bulgursallad. Någonting klingar liksom inte rätt där. Hur Svenskt är fetaostsallad, pizza och bulgursallad på en skala? Om Sverige såg ut som SD vill så kan de kyssa sina trycka-pizza-i-sina-fula-trynen-bakis-söndagar farväl! Likaså fetaostsalladen och bulgursalladen till sitt grillade kött på sommaren.

Kan hända att man tycker att det här är en mindre petitess i det hela, personligen tycker jag att deras val av mat på sin egna überSvenska valvaka är ett utmärkt exempel på hur hjärndöda de är.Varför inte satsa på sill, potatis, köttbullar och janssons frestelse om de nu ska vara så jävla Svenska.

Tags: , , ,

Leave a Reply

