Baking 2011.04.30

image

I had planned on making a layered cream, jam and fruit cake at the hospital today but when I got there, they were out of cream. So I improvised and made a buttercream frosting instead.

I also made a chocolate and buttercream roll and oatmeal-raisin-coconut-cinnamon cookies (also improvised).

The cake was, as you can see, dug into right away.

What do you think I should bake next week?

Tags: , , , ,

3 responses to “Baking 2011.04.30”

  1. Mattias says :

    Hej!
    Har du varit o bakat trots att du inte mår bra!? Om du känner dig trött o sliten, kan du inte ta ledigt en dag från jobbet? Kanske bjuda in dig till en kompis som får koka te, göra mackor o hyra film. Eller åka ut till någon klippa vid havet o få lite frisk luft fri från pollen:)

    Maränger med hackad mörk choklad skulle säkert gå hem på sjukhuset. Krya på dig!

    • Tina says :

      Jo, visst får jag ta “ledigt” när eller om jag känner för det men än så länge har jag inte riktigt känt för det. Och så är jag en riktigt envis person också, jag jobbar och sliter trots att det inte känns helt hundra i kroppen (eller knoppen), och det får jag tydligen sota för sen – är ännu mer sliten idag. :/ Tack för dina tips, jag borde ta bättre hand om mig själv!

  2. winterlust says :

    That cake looks amazing!! As always though.

    Baker of the year- Tina!

Leave a Reply

